Klänningar

I helgen var Andrea här.
På lördagen gick vi på stan för att se om det fanns någon tärneklänning till henne. Vi var övertygade om att eftersom det redan var andra advent skulle det inte vara några problem att hitta en röd klänning. Men vi gick in i alla affärer som hade damkläder och hittade inte en enda snygg röd klänning. Jag tror att vi totalt hittade tre st röda, och då var det bara två som var värda att prova och de prövades mest för att det kändes som att vi kan ju inte åka hem utan att ens ha provat en röd klänning.
Men det är ju som sagt några månader kvar så att det ska ju inte vara några problem att hitta något innan bröllopet!

I tisdags var mamma här och det var dags att köpa min brudklänning. Jag och Mattias var i klänningsbutiken för några månader sedan bara för att se vad de hade för utbud här i Karlstad jämfört med Linköping. När vi var där såg jag en klänning som jag föll lite för direkt. Hon skrev ner den på en lapp så att jag kunde titta på den på nätet när jag kom hem, men när jag gjorde det blev jag väldigt fundersam, för den var inte alls lika fin på bild. Men nu när vi kom tillbaka till butiken och jag började titta på klänningar var samma klänning den första jag hittade och provade. Den kändes rätt direkt när jag tog på mig den, men jag kände mig lite osäker eftersom det kändes lite för lätt. Dessutom ville jag inte bestämma mig direkt utan att ha tittat genom alla klänningarna. Jag tänkte att jag inte kunde veta att den var helt rätt innan jag provat något att jämföra med, men jag jämförde alla klänningar, jag tittade på och provade, med den första och ingen var lika fin. Efter att ha tittat genom alla och hittat min slöja provade jag den igen och tillsammans med slöjan kände jag att det här var hur jag ville vara klädd när jag gifter mig. Både mamma och Mattias gillade klänningen och det kom några tårar. Den känns helt rätt och jag ser verkligen fram emot att få ha på mig den när jag gifter mig med mitt livs stora kärlek!

Ikväll ska jag och Mattias åka och simma. Det känns jätteskönt att få göra något bara vi utan Leia. Jag kom på att senast jag badade (förutom badkar, eller bara ett snabbt dopp) och simmade var när jag var i Tanzania januari 2008. Så jag ser verkligen fram emot det!! :-)
/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback