Bröllopet! :-D

Bättre sent än aldrig! :-)
Det har varit mycket den sista tiden, så bloggen har hamnat åt sidan. Men nu kommer i alla fall en uppdatering och jag tänkte börja med bröllopet!

Lördagen den 2/6 vaknade jag vid kl 5 på morgonen. Då smög jag ut i vardagsrummet (där mamma, Sören och Leia låg och sov). Mamma var vaken så vi gick upp och hon duschade medan jag började med frukosten. Det blev smörgåsar och färsk frukt (ananas, melon och jordgubbar).
När alla vaknat och vi hunnit ätit och duschat åkte jag, Andrea och mamma till frisören (med bröllopskläderna). Kl 9:00 öppnade de för oss och jag och Andrea började med vårt hår.



Efter ca en timme hos frisören gick jag över till smink medan mamma fick sitt hår fixat. Vid 10:30 kom Andrea till sminket och vid kl 11 var vi klara.

 

Färdigsminkade gick vi tillbaka till frisören där våra klänningar hängde kvar. Vi bytte om hos dem och sedan satte min frisör i min slöja och fixade de sista smådetaljerna i frisyren.



 

Det kändes lite pinsamt att gå omkring i brudklänning i mitticity och ner i parkeringshuset. Men samtidigt var det lite kul att se alla miner. :-)



Vi åkte till kyrkan där vi träffade Mattias, Fredrik, Ingela och Leia för att ta bröllopsbilderna.
Det var ca 5-7 grader varmt och blåste väldigt mycket. Men det var inget regn och solen sken, så det verkar ha blivit bra kort även om jag frös så att jag skakade. :-)




Det här kortet visar väldigt bra hur mycket det blåste. :-)

När jag inte klarade av kylan mer gick vi in i kyrkan och upp på övervåningen för att äta lunch. Vi hade tagit med oss smörgåsar. När gästerna började komma stod jag i fönstret och kikade på alla när de kom.  Jag var faktiskt mycket lugnare än jag trodde att jag skulle vara, jag var mer nyfiken på vad alla hade på sig m.m. Några minuter innan 14 gick Mattias och Fredrik ner för att ställa sig på sina platser. Det var nog då nervositeten började på allvar.

 

När klockan blev 14 gick jag och Andrea ner och väntade på musiken. Sedan kan jag inte berätta så mycket mer, förutom en väldigt detaljerad beskrivning av Mattias ansikte. Så snart jag kom in i kyrkan och såg Mattias vid altaret var han allt jag såg, allt annat försvann. Jag minns att tårarna rann så jag hade svårt att säga mina löften och jag minns att det var väldigt vackert när Sofie och Johan sjöng. Jag vet också att Leia kom framspringande till oss någon gång under vigseln och att mamma läste, men annars minns jag bara Mattias leende och hans ögon. :-)



 

Efter att ha kramat nästan alla och blivit fotograferade på trappan åkte vi en sväng i bilen så att våra gäster skulle hinna ta en välkomstdrink och fotograferas. Men sedan åkte vi med till festlokalen.





 

Vid festlokalen fick vi chans att prata lite mer med våra gäster innan vi gick och satte oss vid borden. Jag var riktigt nöjd över alla detaljer i festlokalen och var glad att jag inte gav upp med t.ex. stolsöverdragen utan att jag faktiskt sydde alla, så att det fanns till alla gäster. Det kändes som en lyxig detalj! :-)

 

Kvällen var väldigt lyckad, med fina tal, roliga lekar, dans och mycket att äta. Visst fanns det tydligen de som inte hade lika kul och t.ex. tyckte att musiken var tråkig m.m men det skiter jag faktiskt i!! Mattias och jag hade jättekul och var supernöjda, så vad andra tyckte känns som att det säger mer om dem än om oss. :-)









 



När jag började känna att jag var för trött för att orka göra något annat än att sitta på en stol begav vi oss till Elite Stadshotell.

Både jag och Mattias är jättenöjda med dagen! Visst var det lite småsaker som inte blev som vi tänkt och vissa saker vi är besvikna på, men i helheten spelar inte det någon roll! Det är sådant som vi redan kan skratta åt. :-)
Huvudsaken är att vi nu är gifta och otroligt lyckliga! :-D

Där slutar jag i dag och ska försöka skriva ett inlägg om bröllopsresan snart. :-)

Men ett JÄTTETACK till alla er som gjorde vår dag till en underbar dag som vi kommer minnas med glädje i resten av vårt liv!
/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Daniel Holm

Det var en magisk dag, svårt att hitta rätt ord, men eran totala kärlek till varandra fick allt att lysa starkare. Rätt fantastiskt att se :)

Postat av: Anna Johansson

Jag hade jättetrevligt alla 4! =) Tack för en bra dag! O nu vill vi ses snart igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback