GOTT NYTT ÅR!! m.m.

Jag tänkte att jag kunde börja året med att uppdatera bloggen. Jag har visst varit ganska dålig på det den senaste tiden.

Julen var jättemysig! Vi var hemma hos Tomas och Hilde (Mattias bror). Lillan fick massor julklappar, men det hon var gladast över just då var alla snören på paketen och de saker som hade en lapp eller tvättråd på sig. Det var först efter julafton som hon började leka med de leksaker hon fått.
Jag fick allt jag önkade mig och lite till. Favoriterna var bl.a. en ny dator, en ring, ett skal till min iPhone, presentkort på makeupstore (till bröllopet), en ”multi slicer” (som var till både Mattias och mig) m.m.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Vi gick en liten promenad alla tre och sedan har vi mest sett på tv och spelat lite sällskapsspel. Vi åt en trerätters som började med toast skagen. Sedan blev det hjortstek och potatis provensal och till sist några tuggor på en hemgjord saffranssemla. (Varken jag eller Mattias orkade äta upp dem.)
Leia somnade vid 21:00, men sedan vaknade hon igen vid ca 22:00. Då försökte jag få henne att somna om men vid ca 23:30 tänkte jag att hon lika gärna kunde få vara uppe över tolvslaget, men då passade hon på att somna. Så hon somnade ca 23:45 och då ville jag inte väcka henne igen. Nu ligger hon bredvid mig och sover och eftersom det är sista natten jag har henne innan Mattias tar över så hoppas jag verkligen att hon kan tänka sig att inte vakna för många gånger i natt.

Mattias pappaledighet börjar nu. Jag vet fortfarande inte exakt vad det är jag ska göra, men jag har sökt alla jobb som går att tänka och var på anställningsintervju i veckan. Där sa hon i och för sig att de hade en praktikant som låg bra till för jobbet, men jag hoppas på att jag åtminstone kan få möjlighet till extrajobb där om det inte blir något annat. Men jag har ju fortfarande lön några månader, så ekonomiskt är det ingen fara. Det är mest det att jag börjar bli rastlös av att gå hemma. Men nu blir det ju skillnad när Mattias är den som tar lillan. Så just nu är min plan mest att umgås med min lilla familj och utnyttja mitt månadskort i simhallen.
/Kikki


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback