Första advent och julpynt.

Igår lyckades jag få upp nästan allt julpynt. Det blev betydligt mycket mindre än förra året, mycket p.g.a att jag inte vill ha sakerna för långt ner eftersom jag vet att lillan kommer klättra på dem då.
Det var ju Leias allra första advent igår. Hon stod faktiskt stilla förvånansvärt länge för att titta på ljuset i adventsljusstaken. Vi brukar i.o.f.s ha ljus tända, men då är det nästan alltid värmeljus och de syns ju inte lika tydligt, så hon verkade väldigt fascinerad. :-)

Idag har jag och lillan varit på promenad in till stan igen. Vi passade på att köpa några av de sista julklapparna. Så nu är jag och Leia nästan helt färdiga med det vi ska ge familj och vänner. (Fast jag brukar alltid hitta något mer i sista stund. Särskilt om jag har kvar lite extra pengar på kontot några dagar innan julafton.)

I morgon är Mattias ledig, så då ska vi försöka hinna mysa lite på stan alla tre och sedan storhandla. Det börjar ju även bli dags att köpa alla ingredienser till årets julbak! :-)
/Kikki


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback