Påsk och jobb

Påsken var väldigt lugn för oss. Jag jobbade i torsdags. I fredags tog vi det bara lugnt efter att Mattias kom hem från jobbet. I lördags passade jag på att ta en långpromenad på ca 3h för att kunna äta påskmat och svärmor var här och lekte med Leia medan jag och Mattias lagade mat. I går blev det ytterligaren en långpromenad fast denna gång med hela familjen, så vi passade på att stanna på en lekplats så att lillan inte klagade. :-)

 

Idag har vi hunnit med en hel del. Jag fick lite sovmorgon eftersom jag skulle jobba idag. Sedan fixade jag med lite bröllopsgrejer på datorn och efter det åkte vi och beställde min vigselring, gravering av Mattias ring och förminskning av min förlovningsring. Det känns jättebra att ha det beställt och klart. Nu är allt det stora bokat/beställt och klart, så nu kan vi gifta oss. :-) 

När vi fixat alla ärenden, vi skulle fixa, åkte vi hem för att äta en snabblunch innan jag skulle åka och jobba. Vi passade även på att fixa lite inför att hantverkaren kommer på torsdag.

Jag jobbade stängning idag. Det var ganska lugnt större delen av tiden, vilket passade väldigt bra eftersom Monkan och Torbjörn kom förbi och hälsade på. Så jag hann sitta ner en stund och prata med dem medan de åt.

Det känns skönt att ha fått lite mer tider att jobba och idag fick jag t.o.m. sköta hela ”framsidan” själv. Jag trivs väldigt bra och hoppas att få mer tider snart. Så som det ser ut nu så jobbar jag inte nästa gång fören om lite mer än två veckor.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback