Bröllopsinbjudningar m.m.

Sitter och fixar det sista med inbjudningarna till bröllopet. Det var mycket svårare än vad jag trodde att det skulle vara. Egentligen vill vi helst bjuda alla vi känner och säkert några till. Men p.g.a. plats i lokalen och vår budget måste antalet dras ner. Så då kom den svåra frågan. Vilka vill vi helst dela vår dag med?
Ska man bjuda alla dem som förväntar sig att bli bjudna? I mitt fall var det en fråga med ett enkelt svar!
Men en fråga som var lite svårare var de som ”försvunnit” lite sedan vi fick Leia. Jag har aldrig godkänt kommentarer som: ”vi tänkte att det inte var någon idé att bjuda er, för vi trodde inte att ni kunde komma p.g.a. Leia” eller liknande. För mig är sådana kommentarer bara ett lite finare försök att säga ”vi ville inte bjuda er”. Att skylla på Leia är bara fånigt! Bara för att vi fått barn har vi ju inte ramlat av jordens yta! Det finns faktiskt något som heter barnvakt. Dessutom finns också möjlighet för oss att välja att den ena ska stanna hemma och den andra gå ut. Jag anser att om personer vill att vi ska komma, borde det vara mitt och Mattias beslut om vi kan eller inte. Så ska vi verkligen bjuda dem som slutat bjuda oss?

Men, men. Vi har i alla fall kommit fram till vilka som ska bjudas och vilka vi inte kan bjuda. Så till alla er som inte får en inbjudan vill vi säga att det är inte för att vi inte tycker om er, eller för att ni inte betyder något för oss. Vi blev helt enkelt tvungna att välja de allra närmaste.


I helgen var vi på resemässan. Det var väldigt mysigt att gå omkring och drömma oss bort. Vi passade även på att kasta lite pappersflygplan för att försöka vinna en resa, och att fylla i deras tippspromenad. Jag tror att det är större chans att vi vinner på tippspromenaden än att vi vinner på pappersplanen, men vi får se. Det var vilket fall som helst en mysig eftermiddag oavsett om vi vinner något eller inte. Leia fick en solhatt som var lite stor, men hon var väldigt söt i den.

 

Idag har varit en ganska lugn dag. Vi gick en promenad in till stan och köpte en födelsedagspresent till Leia. Det känns overkligt att hon snart fyller 1år!! Sedan gick jag och solade medan Mattias och lillan gick hem. Efter solningen passade jag på att simma en timme. Det har blivit mindre folk i motionsdelen igen, så det känns inte lika trångt att simma längre. Däremot är det mer folk i simhallen än vad det varit någon annan gång jag varit där. Det verkar som att skolor har någon form av lektion i simhallen för det kommer, vad som i alla fall verkar vara, skolklasser med lärare som prickar av hur många varv de simmar. Så även om det är mer plats att simma är det även mer ljud. Så jag kan inte längre säga att det är en lugn stund på dagen att gå och simma. Men jag klagar inte (även om det kanske låter så). Eleverna kan vara kul att titta/lyssna på. Särskilt när de ska simma klädsim.

Ikväll blir det lite ”tjejkväll” för mig och Leia. Mattias ska troligtvis iväg och träna (om han inte har för ont). Så det blir lite mys framför tvn för oss flickor. Lillan får nog en nappflaska med juice (eller välling beroende på vad klockan hinner bli) och, eftersom jag gått promenad i ca tre timmar och simmat en timme, ska jag unna mig några ”Chilli cheese”. De som finns på Maxi är inte riktigt lika goda som de på t.ex. McDonalds, men de är mycket billigare och absolut supergoda!  :-)

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback