Promenader m.m.

I helgen var Anna och Linus här. Det var väldigt mysigt att få umgås lite med dem. Vi gick lite på stan och Linus var jätteduktig med att hjälpa mig med Leia. Han körde vagnen och när vi var hemma satt han med henne i famnen och tröstade henne när hon var ledsen. Det var jättekul att ha dem här och det fick mig att inse hur mycket jag saknar min familj just nu. Mattias märkte det också, så han lovade att vi ska åka till Sörping nästa gång han är ledig! Vi kan i och för sig bara stanna lördag-söndag eftersom han jobbar, men jag hinner i alla fall umgås lite med mina syskon och mamma. :-)

 

Igår lämnade Mattias in bilen på verkstaden för att få nya bromsar. Eftersom han skulle gå hem från jobbet tänkte jag vara en snäll sambo och möta honom så att han slapp gå hem själv. Min tanke var att gå dit och sedan gå med honom hem. Men när jag hade gått ca 1½ km mot hans jobb kom bussen och eftersom jag hade ont i ryggen så fuskade jag och tog bussen dit. Men vi gick tillsammans hem.

 

Idag är det tisdag så då är Mattias ledig. Vi tänkte passa på att ta en promenad i dag med, så vi gick bort till Bergvik för att handla lite. Men när vi skulle gå hem hade jag väldigt ont igen, så jag fuskade och tog bussen halvvägs tillbaka. Där möttes jag och Mattias och så gick vi sista biten hem tillsammans.
Jag blev så glad när jag skulle gå av bussen, för att för första gången sedan jag fick barn var det någon som erbjöd sig hjälpa mig av bussen med vagnen. Men han märkte att jag klarade mig själv. Tyvärr hann bussen stänga dörren innan jag hann tacka honom.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback