Mormor

Det känns overkligt och jag har svårt att förstå,

att du inte finns kvar och försvann utan ett hej då.

Jag trodde att ditt liv skulle fortsätta i många år,

så mina minnen av dig bevarar jag i hjärtats alla vrår.

Lära känna min dotter och vara med på mitt bröllop hann du ej,

och jag vet att du i framtiden kommer fattas mej.

 I min fantasi ser jag ett moln med dig och morfar på,

och vet att ni på detta sätt ändå i min familjs liv kommer ingå.

Mormor jag saknar dig redan nu,

och hoppas att vi på nåt sätt ses igen jag och du!

/Kikki den 11 juli 2011

 


Kortet är taget på Leias dop, vilket var sista gången jag träffade mormor.

 

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna Johansson

Jättefin dikt du skrivit! Duktig du är, och jag tror som du!

Postat av: Monica Gudomlund

Jättefint!

Postat av: Viveca Hansen

Du är duktig på att skriva.Jag tror oxå som du.Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback