1 juni

Igår var jag och Leia på ”picknick” i Mariebergsskogen, med de andra mammorna. Det var väldigt fint väder och väldigt mysigt.

 

I morse tog jag bussen in till stan. För första gången sedan Leia föddes var det någon som hjälpte mig av med vagnen från bussen!
Jag var på trygghetsrådet och pratade lite om vad det är jag vill göra efter föräldraledigheten. Det är ju i och för sig ca 7månader kvar, men det kändes ändå bra att få lite idéer och förslag. De hade några kurser som verkar intressanta, så troligtvis ska jag gå på dem i höst. Lillan sov som tur var hela mötet så att jag kunde koncentrera mig och vi kunde prata ordentligt.

 

Efter att ha varit på trygghetsrådet passade jag på att gå lite på stan. Jag gick mest och tittade, men passade även på att höra om pris på sminkning till bröllopet.
Så nu vet jag hur mycket jag behöver spara! :-)
När jag tröttnat på att gå på stan bestämde jag mig för att gå hem istället för att ta bussen. Leia hade sovit hela tiden, men vaknade när vi nästan var hemma. Så när vi kom hem fixade jag lunch till oss båda. Det blev rester kvar från kalkonwrapsen vi åt igår, allt utom kalkon, så jag bytte ut kalkonen mot tonfisk istället. Det blev väldigt gott. :-)
Nu är jag lite trött efter att ha gått omkring hela förmiddagen, så nu tänker jag bara ta det lugnt och slappa framför tv:n några timmar.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback