4 månader och potatis

Idag blir lillan 4 månader. Usch vad tiden går fort!
Hon fick prova äta lite potatis idag. Först förstod hon inte riktigt vad hon skulle göra. Men efter några försök fick hon faktiskt i sig en hel tesked. Sedan blev hon sur när hon inte fick mer.

 

Jag och Mattias hade lite söndagsmys idag med hemlagad pizza. Jag hittade ett recept jag ville prova med fullkornsbotten. Jag passade även på att göra helt egen tomatsås genom att mixa fräscha tomater med färska örter. Det blev faktiskt riktigt gott och väldigt mättande.

Det har varit en mysig helg. I fredagskväll överraskade Mattias mig med att ha fixat Änglagård 3 och köpt med sig frukt hem så vi hade lite filmmys. Igår skämde Mattias bort mig med att laga kalops och så blev det jordgubbar med glass till efterrätt.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback