Universitetet och regn

Idag var jag på universitetet och pratade med studievägledaren för att få lite idéer om vad jag vill göra i framtiden. Men jag känner mig mer förvirrad nu än jag var innan. Hennes svar på de flesta frågor var att hon inte visste eftersom läroplanen höll på att ändras. Sedan var det några frågor som hon hänvisade till hemsidan, så det kändes som att jag fick mer information när jag gick hem och satte mig vid datorn. Tyvärr visade det sig (när jag kom hem och tittade på hemsidan) att jag inte har behörighet till det som jag funderat på att plugga till. Så nu måste jag tänka om helt igen!! Men, men det är ju faktiskt mer än ett halvår kvar av min föräldraledighet.
Efter att ha varit på universitetet gick jag runt på stan lite för att rensa tankarna. Sedan var tanken att jag skulle gå till Mattias jobb. Men när det var dags att börja gå började det vräka ner. Leia låg i vangen och verkade trivas väldigt bra med regnet smattrande mot regnskyddet. Hon reagerade inte ens på åskan. Men jag blev genomblöt. Så det fick bli bussen till Mattias istället.

 

Leia ligger bredvid mig i soffan och sover. Det är väldigt varmt i lägenheten, så hon vill inte ligga i sin gunga. Jag funderar på att försöka gå och lägga mig eftersom jag vet att hon troligtvis kommer vakna flera gånger inatt p.g.a. värmen, men det känns inte som att jag kommer kunna somna.
Mattias spelar tvspel vid datorn, så jag tror att jag sätter mig med tvspelet vid tvn tills det blir lite svalare…

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback