Dopplanering och barngrupp

Igår var vi och träffade prästen för att gå genom allt inför dopet. Så nu ska det bara handlas och bakas så är allt klart. Jag ser fram emot att få träffa hela min familj och att de äntligen ska få träffa Leia!

Idag var första barngruppen på bvc. Det var kul att träffa dem från föräldragruppen igen och höra hur det gått för dem. Vi satt och pratade om våra förlossningar och den första tiden hemma. Vi pratade väldigt mycket och tiden gick väldigt snabbt. Nästa gång ska vi få lära oss babymassage. Det ser jag fram emot.

 

I dag kom äntligen lillans ”babysittergunga”. Den går på batteri och gungar, vibrerar och spelar musik. Leia var lite tveksam i den, den första minuten, men så snart vi satte i gång den så att den började gunga så verkade hon gilla den. När vi sedan även satte igång den så att den vibrerade också somnade hon på bara några minuter. Det känns väldigt skönt att hittat ett bra sätt för henne att sitta själv. Den var verkligen värd vart enda öre eftersom jag och Mattias får möjlighet att t.ex. äta i lugn och ro utan att hon gnäller.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback