20 maj

Idag lyckades jag få sovmorgon till strax efter 10! Det var väldigt skönt eftersom lillan har varit lite bråkig de två nätterna innan. Men som sagt strax efter 10 vaknade min skrutta och låg och pratade med mig. Så fort jag tittade på henne sken hon upp i sitt vanliga morgonleende och då kan jag inte annat än att le tillbaka!



Lillan har varit lite gnällig idag. Jag har försökt fixa lite inför Mattias födelsedag i helgen och tänkte att hon skulle kunna ligga och leka i sitt gym under tiden. Det gick bra i perioder. Först låg hon nämligen och pratade med djuren som hängde över henne, men sedan märkte hon att hon inte hade nappen i munnen och då försökte hon få tag i den (den låg bredvid henne). När hon gjorde det vände hon sig om till mage och då blev hon ledsen att hon inte såg djuren. Så jag vände tillbaka henne, gav henne nappen och fortsatte. Efter en stund tappade hon nappen eftersom hon började prata och sedan började allt om igen. Så ungefär var 10:de-15:de minut fick jag gå och vända på henne.

Jag och lillan fuskade idag och åkte bussen till Mattias jobb. Eftersom jag känt mig väldigt sliten de senaste dagarna tyckte jag att en promenad på ca 1,5km fick räcka idag. (Jag har ju redan gått till hans jobb en gång den här veckan och fram och tillbaka till öppna förskolan en dag…)
Efter att ha mött Mattias åkte vi till Bergvik. Där kunde jag äntligen köpa de sista födelsedagspresenterna till Mattias och även köpa grejer till en tårta till honom (eftersom jag aldrig fick grejerna jag beställt)…

 

Nu sitter jag och slappar framför tv:n medan Mattias spelar lite tv-spel och lillan sover i sin gunga.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback