Grattis Mattias!!

Idag fyller min älskade Mattias år!
Dagen började med att Leia vaknade och började ”prata” lite. Då bestämde jag mig för att gå upp så att Mattias fick sova. Efter några timmar (vid ca 9:30) väckte jag honom med frukost på sängen. Sedan åkte vi till bergvik där Mattias fick välja ut en skjorta som jag köpte till honom i födelsedagspresent. Efter att ha köpt strösocker också åkte vi hem och jag skyndade mig med att baka en tårta till honom. Tanken var att den skulle se ut som ett paket, men ”rosetten” blev inte så jättebra. Vi fikade med, delar av, hans familj och han fick resten av presenterna från mig och Leia. Nu sitter Mattias med ett glas vin och ser på fotboll medan jag slösurfar lite.



 

Igår var några kompisar här och spelade lite kinect och grillade. Det var väldigt trevligt! Vi testade några nya spel och dance central verkar vara väldigt kul!
Eftersom Mattias fyller år idag ville jag baka något att bjuda på, så jag testade ännu ett av mina ”uppfunna” recept. Jag kallar dem hallonrosor. Jag ringde min mamma och frågade hur länge muffins skulle vara i ugnen, men problemet var att efter att jag ändrat, tagit bort, lagt till och bytt ut i receptet så stämde inte den tiden i ugnen. Det enda som var kvar av originalreceptet var mängden ägg, mjöl och bakpulver, så de fick gräddas ungefär dubbla den tiden som jag trodde. Men det verkade som att de blev uppskattade, för de tog slut ganska snabbt efter att jag ställde fram dem.

 

Leia fortsätter att snurra runt som en liten tok. Hon vänder sig fram och tillbaka mellan mage och rygg hela tiden, så Mattias har också sett det nu. Det är ganska skönt att hon har börjat vända sig, för efter att hon gjorde det har hon börjat uppskatta sitt gym mer. Nu ligger hon där flera timmar om dagen.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback