Spjälsängen

Inatt sov Leia i sin spjälsäng för första gången. Hon var väldigt söt när jag la ner henne i den i går kväll. Först tittade hon på mig nästan som hon funderade på om jag inte var klok. Sedan började hon skratta lite som om hon trodde att jag lekte med henne. Men när jag gav henne nappen och hon förstod att det var dags att sova spärrade hon upp ögonen ungefär som att hon inte ville råka blinka för då kunde hon ju somna. Fast samtidigt började hon automatiskt leta efter en hand att hålla i, som hon alltid gör när hon ska sova. När hon inte hittade någon hand såg hon förvåna ut, men nöjde sig ändå med att hålla i ”Sigge” (hennes giraff) som låg bredvid henne. Sedan sov hon hela natten i sin säng och vaknade bara några få gånger för att hon tappat nappen eller för att hon var hungrig. Men vid ca 6:30 i morse gick det inte mer, så då fick hon ligga mellan oss några timmar till innan vi gick upp.

 

Jag har inte mått så bra inatt/idag, så våra planer för dagen har ändrats lite. Vi har bara varit på ikea för att äta lunch och köpa en ram till lillans hand/fotavtryck som vi gjorde på öppna förskolan. Resten av dagen blir bara att vila och ta det lugnt.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback