Barnmat m.m.

Jag har kommit fram till att eftersom lillan har börjat äta större portioner så blir det väldigt dyrt att ge henne barnmatsburkar flera gånger om dagen. Så nu har jag börjat göra helt egen mat till henne (alla mål på dagen och inte som förut med någon gång ibland). Hittills har det gått jätte bra och hon verkar gilla maten. Det enda "problemet" är att det är svårt att beräkna hur stora portioner hon äter. Men det har hittills bara blivit för stora portioner, så det är ju egentligen inget problem.

Idag har varit lite av en slappdag. Lillan har mest lekt på golvet medan jag slöat vid tvn. Men det blev i alla fall en kort promenad till våxnäscentrum och tillbaka så att jag kunde köpa bl.a. ingredienser till att göra en äppelpaj till Mattias. Han har "tjatat" om att han varit sugen på det i flera dagar nu. Jag är nöjd över att han inte blir sugen på något som jag tycker om! :-)
/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback