Julmarknad m.m.

Idag har vi varit på julmarknaden på Mårbacka i Sunne. Det var väldigt mysigt, men väldigt mycket folk. Jag bar Leia i en babybjörn och hon satt för det mesta och pratade med folk som råkade lyssna på henne. Men när det var för mycket folk och hon inte såg Mattias blev hon lite gnällig.
Det enda jobbiga var att de hade provsmakningar på det mesta de sålde. Men jag är stolt över mig själv eftersom jag klarade av att säga nej till all marsipan och andra former av godis, sylter, läsk och liknande. (Ni som känner mig förstår nog hur svårt det var att tacka nej till marsipan.) Tyvärr var jag inte lika duktig när det var provsmakning på viltkorv och valnötsbröd. En limpa valnötsbröd var det onyttigaste vi köpte och nu ligger den i frysen tills julafton. (Ok, Mattias fick en burk körsbärssylt av mig, men den kommer jag garanterat inte smaka på! Blää!!)

När vi kom hem tittade Mattias på fotboll och jag lagade mat. Jag har hittat en hel del olika recept som jag vill prova, så idag passade jag på med två olika eftersom Mattias var hemma och kunde ta lillan. Så det blev "Lingongryta" till Mattias och "Pasta- & broccoligratäng" till mig. Både Mattias och jag var väldigt nöjda och åt oss väldigt mätta.

Nu känns det som att det snart är läggdags. Men det får nog vänta en stund till.
/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback