Busunge! :-)

Lillan kryper omkring i hela lägenheten nu. Just nu har jag byggt upp lite ”murar” vid de dörröppningar utan dörrar så att jag kan få sitta ner några minuter i taget. Hon är väldigt busig! Hon älskar att krypa in i badrummet och tugga på Mattias tidningar som ligger där. Om dörren till badrummet är stängt brukar hon försöka ta sig till ytterdörren och bita på skorna. För några dagar sedan satt jag och tittade på henne när hon var ute i hallen. Mattias hemnycklar hade ramlat ner på golvet så hon lyckades få tag i dem. Men istället för att stoppa dem i munnen, som jag var övertygad om att hon skulle göra, kröp hon fram till ytterdörren och började slå på den med nycklarna. Jag tror att hon försökte rymma hem till sin mormor eftersom hon får sitta i famnen när hon är där. :- )



En annan dag hade hon dragit med sig lite leksaker ut i hallen och satt snällt där och lekte. Morgonen därpå när Mattias skulle åka till jobbet hittade han en av de mjukdjursråttor, som lillan ärvde av sin gammelmormor, nerstoppad i sin sko. Jag förstår inte riktigt hur hon lyckades få i den där, eftersom den bara är några millimeter mindre än själva ”öppningen” i skon. Men på något sätt lyckades hon.

 

Nu har vi äntligen fått sålt vår fåtölj. Vardagsrummet känns extremt mycket större utan den och Leia har mycket mer plats att krypa omkring på. Dessutom är det mycket lättare att se henne nu när inte fåtöljen står i vägen!



Just nu tar vi det bara lugnt. Lillan är lite hostig så det blir inte mycket sömn på nätterna för henne och mig. Men om vädret tillåter ska vi gå en promenad till Bergvik. Förhoppningsvis kan lillan gå med på att sitta i vagnen då. Den senaste veckan har hon blivit sur om hon ska sitta i den och bara gnällt tills jag lyft upp henne och burit henne. Men det är inte så lätt att bära henne och köra vagnen samtidigt.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback