Medeltid m.m.

Helgen den 10-11/9 var vi på medeltidshelgen i Söderköping. Vi spenderade mer pengar än vi gjort tidigare år (mest på kryddor, te och viltkorv, men det blev lite annat också) men marknaden var lite större i år. Leia verkade ha väldigt roligt! Hon fick många komplemanger för att hon var så söt i sina medeltidskläder och hon tittade storögt, med ett leende på alla som var medeltidsklädda. När det var musik i närheten började hon gnälla så fort den slutade.  

 

På lördagen gick vi på marknaden och umgicks med min mamma när hon inte jobbade. Men söndagen blev inte som planerad eftersom lillan fick feber under natten. Hon hade lite mer än 39°C och ingenting var roligt. Men efter en tur till apoteket gick febern ner och hon blev mänsklig igen.

 

När vi kom hem blev jag sjuk. Feber, ont i halsen och allmänt gnällig. Men som tur var blev jag bättre ganska snabbt, även om jag fortfarande känner av halsen och är väldigt trött. Någon dag efter mig blev Mattias också sjuk. Jag blev orolig att vi skulle fortsätta smitta varandra, men som tur är verkar ingen av oss fått tillbaka det. Förutom att både jag och Matias som sagt fortfarande känner av lite i våra halsar. Så det var nog tur att vi köpte så mycket te på marknaden.

 

Den här veckan har bara varit lugn. Jag och lillan har hållit oss hemma den mesta delen av tiden för att hitta energin igen. Men igår blev det en promenad till Mattias jobb för att komma ut lite och för att övertala honom att vi skulle köpa räkor och vin (Cola zero i mitt fall). Så igår hade vi en liten myskväll. Åtminstone försökte vi, men det blev att äta i skift eftersom lillan busade som vanligt. Sedan hon lärde sig stå upp har hon börjat klättra på allt! Favoriten är att försöka ta sig upp på hyllan under bordet.

 

Idag var tanken att hinna med lite mer, men jag har inte riktigt hittat orken än. Men har i alla fall hunnit göra lunch till min lilla familj. Jag blev sugen på vofflor, så jag ringde hem Mattias till en ”lunchdate”. Jag gräddade vofflor till honom och mig, men lillan fick nöja sig med en barnmatsburk idag. Jag gillar när vi kan ha ”lunchdate”. Det känns lite lyxigt när Mattias kommer hem en stund mitt på dagen. Dessutom blir alltid Leia så glad när han gör det. Det märks att hon saknar honom när han inte är hemma.  

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback