Senaste veckan

Söndag:

I måndags var det exakt två år sedan jag och Mattias förlovade oss. Men eftersom det skulle bli för sent på kvällen ”firade” vi i söndags. Vi hade skaffat barnvakt till lillan (jättestort tack igen till Tomas och Hilde för att ni tog hand om vår lilla skrikapa!!!) och gick ut för att äta. Tanken var att vi skulle gå och ta en fördrink först och sedan komma fram till vart vi ville gå och äta. Men efter att ha beställt varsin drink på uteserveringen på Tempel bestämde vi för att stanna kvar där. Vi började med varsin toast skagen och sedan åt jag en stor blodig oxfilé medan Mattias åt lax. Istället för efterrätt bestämde vi oss för att ta varsin drink till. Efter knappt halva min drink började det märkas att det var VÄLDIGT LÄNGE SEDAN jag drack alkohol, så Mattias drack upp resten.
Det var supermysigt att få lite tid för oss själva och bara vara.

 

Måndag:

I måndags var bara en slappdag och ingen av oss gjorde särskilt mycket vettigt.



Tisdags:

I tisdags hade vi tusen saker att göra. Bl.a. var vi på baby sång/rytmik. Lillan verkade tycka att det var superkul. Förutom att hon inte förstod varför hon skulle vara kvar hos oss när hon hade en stor cirkel att krypa runt i (alla föräldrar och barn satt i en ring). Hon verkade uppskatta imse vimse spindel med rörelser mest.
Efter sången tog vi oss in till stan och en snabb lunch på Subway (rekommenderar verkligen deras nya Spicy steak and cheese) och efter det gick jag till frisören. Det var välbehövligt och extremt skönt att bli bortskämd en liten stund, medan Mattias gick runt på stan. Jag och min frisör passade på att prata lite bröllopsfrisyr och han fick genast några idéer som jag gillade. Som vanligt blev jag supernöjd med resultatet när jag gick därifrån.

 

Onsdag:

Igår kändes som en ganska lång men rolig dag. Den började med att vid ca 11 tiden gick jag och Leia till öppna förskolan för att träffa de andra mammorna och barnen från föräldragruppen. Leia verkade ha väldigt kul, men hon är lite hårdhänt och ganska pussig på pojkarna.
Vid ca 13 tiden gick jag och Leia bort till Bergvik för att handla lite inför middagen och passa på att titta lite. Tiden sprang iväg, så sedan gick vi från Bergvik till Mattias jobb för att möta honom när han slutade. Där hittade jag som vanligt saker som jag ville köpa. Det blev inte lika mycket som jag ville, men vi köpte i alla fall lillan hennes första docka (jag har kommit fram till att dockan jag fick efter min mormor inte räknas eftersom jag inte riktigt är redo för Leia att leka med den själv än). Men den blev kvar i affären eftersom klockan blev för mycket, så hon ska få den idag istället.
När vi kom hem var jag väldigt trött i benen och ont i fötterna. Vilket kanske inte var så konstigt eftersom jag hade gått nästan konstant mellan ca 13:00 och 19:30. Jag hade även fått ett fult skavsår av mina nya stövlar, så de får nog stå några dagar innan jag använder dem igen.

  

Torsdag:

Idag har jag mest suttit vid datorn för att hjälpa mamma göra kollage över mormors liv. Jag har även tvättat lite så att lillan kan ha rena kläder med sig i helgen. Jag förstår inte hur hon kan smutsa ner allt så snabbt. Men det beror nog på att hon hela tiden kryper omkring och även om vi dammsuger dagligen så är det alltid damm i lägenheten. För att inte tala om alla hårstrån som lillan drar av framförallt mig, men även Mattias och sig själv.
I morgon när Mattias slutar jobbet åker vi hem till min mamma för att gå på medeltidshelgen i Söderköping. Det ska bli väldigt kul och mysigt. Jag ser även fram emot och se hur Leia reagerar på allt folk, musik och dofter.

/Kikki

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback